E-government


Ενώ η Ελλάδα καταλαμβάνει για άλλη μια χρονιά την τελευταία θέση μεταξύ 25 χώρων σε έρευνα για την αποδοτική χρήση … των νέων τεχνολογιών, με φτωχές επιδόσεις σε όλες τις μετρούμενες παραμέτρους που έχουν σχέση με τη δημόσια διοίκηση, εμφανίζει σχετικά υψηλές επιδόσεις στο ποσοστό των επιχειρήσεων οι οποίες χρησιμοποιούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες e-government. Μάλιστα, η χρήση υπηρεσιών e-government στη χώρα μας είναι αναλογικά μεγαλύτερη της αντίστοιχης χρήσης σε κάποιες περισσότερο ανεπτυγμένες χώρες, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο ή η Γαλλία.

Την ίδια στιγμή όμως, μόλις το 27% του πληθυσμού της χώρας είναι συχνοί χρήστες του Διαδικτύου, σε σύγκριση με το 50-70% των χωρών που προηγούνται στα αποτελέσματα της έρευνας. Αυτό έχει σαν συνέπεια, η ανάπτυξη υπηρεσιών όπως το Internet banking ή οι αγορές μέσω Διαδικτύου να κατατάσσουν την Ελλάδα στη χαμήλοτερη θέση μεταξύ των χωρών των οποίων η οικονομική ανάπτυξη καθοδηγείται από την καινοτομία.

Η Ελλάδα με βαθμολογία 4,22 διατηρεί την τελευταία θέση στην κατάταξη με των 25 ανεπτυγμένων οικονομικά χωρών που καθοδηγούνται από την καινοτομία. Παρότι η χώρα έχει να επιδείξει ένα σημαντικά μεγαλύτερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε σύγκριση με πολλές από τις οικονομίες της ανατολικής Ευρώπης που βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο, η απόδοση της Ελλάδας στις περισσότερες παραμέτρους του δείκτη είναι χαμηλή.

Σε 19 από τις 40 συνυπολογιζόμενες παραμέτρους η Ελλάδα κατατάσσεται στην τελευταία πεντάδα και συγκεκριμένα εμφανίζεται ιδιαίτερα αδύναμη σε μετρήσεις που έχουν σχέση με το Διαδίκτυο και συγκεκριμένα τη χρήση του από τους καταναλωτές και την υποδομή του δημόσιου τομέα. Παρ’ όλα αυτά οι επιδόσεις σε κάποιες μετρήσεις σχετικές με τις τηλεπικοινωνίες είναι ικανοποιητικές. Για παράδειγμα, η Ελλάδα εμφανίζεται μέσα στις πρώτες δέκα θέσεις σε πέντε από τις μετρούμενες παραμέτρους, όπως η διείσδυση των γραμμών σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης, στην κατηγορία της χρήσης από το καταναλωτικό κοινό, η Ελλάδα εμφανίζεται σε καλή θέση όσον αφορά στη σταθερή, αλλά και στην κινητή τηλεφωνία.

Στον επιχειρηματικό τομέα, στον οποίο και αποδίδεται η μεγαλύτερη βαρύτητα στην έρευνα, η Ελλάδα εμφανίζει σχετικά καλή επίδοση όσον αφορά στο κομμάτι των εταιρικών υπηρεσιών δεδομένων (data services) –μετρούμενο βάσει εσόδων– με υπηρεσίες IP VPN και Ethernet (π.χ. χρήση νέων πρωτοκόλλων δεδομένων).

ΠΗΓΗ: Techit

Advertisements